بررسی روغن های صنعتی | روغن هیدرولیک بهران و روغن هیدرولیک پارس

گزارش: روغن های صنعتی انواع مختلفی دارند که کم نیستند. امروزه تقریبا برای هر نوع کار صنعتی، یک نوع روغن خاصی ساخته شده است که صرفا می تواند کار مورد نظر را انجام دهد. در واقع مهندسین این حوزه سعی کرده اند که هر روغن را بر اساس کارکرد دستگاه مربوطه شخصی سازی کنند.

البته این موضوع هم باعث می شود که یک روغن بخصوص که برای یک دستگاه کار می کند، برای دیگر دستگاه های صنعتی کارایی نداشته باشد. در واقع هزینه های خرید روغن صنعتی افزایش پیدا می کند اما نتیجه حاصل شده مطلوب است. در این مقاله هم نگاهی به یک روغن بسیار خوب که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است صحبت می کنیم این روغن، روغن بهران هیدرولیک H 68 می باشد که می توانید نمونه ای از آن را اینجا ببینید.

درباره این روغن زیاد صحبت شده است و توضیحات زیادی در اینترنت از این روغن موجود است اما در این مقاه نه تنها به خود روغن میپردازیم و انواعی از کارایی این روغن را مورد بررسی قرار می دهیم بلکه نمونه جایگزین این روغن را نیز به شما معرفی می کنیم. همچنین در مورد با جایگزین یا معادل این روغن هم صحبت کوتاهی خواهیم داشت.

روغن هیدرولیک بهران

همینطور که از نام این روغن پیدا است، این روغن جهت روانکاری اجزای مختلف هیدرولیک ها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع روغن هیدرولیک بهران بهران انواعی از سیستم های هیدرولیکی تهیه شده است که می تواند کارایی لازم را داشته باشد.

روغن هیدرولیک بهران جزو مهم ترین روغن هیدرولیک صنعتی در این بازار محسو می شود. این دسته از روغن جزو محبوب ترین و در عین حال پر فروش ترین روغن های موجود در بازار می باد که چرا که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. سایت تراور به صورت کلی تمامی محصولات برند بهران را به صورت اصل و اورجینال به می فروشد اما مشتریان می توانند روغن هیدرولیک بهران را در انبار اصلی شرکت بهران بارگیری کنند تا از اصل بودن کالا مطمعن شوند.

روغن هیدرولیک پارس بابک

روغن هیدرولیک پارس بابک نیز جزو روغن های پر مصرف در بین روغن ها صنعتی می باشد. این روغن جایگزین و یا بهتر بگوییم که معادل روغن هیدرولیک بهران می باشد. در واقع در نبود روغن هیدرولیک بهران، می توان از روغنهیدرولیک پارس بابک نیز استفاده کرد و همینطور بالعکس.

روغن هیدرولیک پارس بابک در لیست روغن های برتر صنعتی قرار دارد و همینطور جزو دسته روغن هیدرولیک پارس می باشد. این روغن صنعتی در بسیاری از سیستم های هیدرولیکی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در بسیاری از کمپرسور ها هم از روغن پارس بابک استفاده می کنند. قیمت روغن هیدرولیک پارس بابک در بسیاری از موقع قیمت مناسب تری نسبت به بسیاری از برند های خارجی و همینطور ایرانی خود دارد. روغن هیدرولیک پارس بابک از کیفیت خوبی برخوردار است چرا که شرکت نفت پارس در سال های متعدد نشان داده که محصولات تولید شده از این شرکت کیفیت خوبی را دارد

.

نکته: نکته ای که وجود دارد این است که روغن های هیدرولیک بهران و هیدرولیک پارس نیز در چه درجه یا گرانروی مختلف تولید شده اند. هر کدام یک از آنها نیز برای انواعی از کار های بخصوص تهیه و تولید شده است. بطور مثال روغن بهران هیدرولیک  H 68 برای انواعی از سیستم های هیدرولیکی کارایی دارد مخصوصا برای انواع از چرخ دنده ها، انواعی از کمپرسورهای برگشت پذیر سبک و همینطور سیستم ها روانکاری متمرکز کارایی دارد.

در بسیاری از مقالات عنوان شده است که می توانید از این روغن جهت روانکاری چرخ دنده ها و سیستم های هیدرولیکی هواپیما نیز استفاده کنید چرا که این روغن از پایداری حرارتی خوبی برخوردار است. منظور از پایداری حرارت است که می تواند در مقابل حرارت دوام بیاورد و کارایی خود را از دست ندهد.

ویژگی های این روغن:

1-     پایداری حرارتی

2-     پایداری هیدرولیتیک

3-     همراه با ویژگی ضد سایش

4-     همراه با ویژگی ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی

5-     جدایی روغن از آب به طور کامل

6-     مقاومت در برابر اکسیداسیون

چرا باید از روغن بهران هیدرولیک H 68 استفاده کرد؟

بطور کلی دو دلیل وجود دارد که نشان دهنده استفاده از این روغن می باشد. اول کیفیت بالای این محصول است. در واقع این روغن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بهوبی با نمونه های خارجی خود قابل رقابت است.دلیل دوم خرید از این روغن قیمت مناسب است. همینطور که گفته شد، این روغن به نسبت نمونه های خارجی خود از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و می تواند نیاز های مشتریان را برطرف کند اما روغن های خارجی در حد این کیفیت کمی قیمت بالاتری دارند.

برترین کتاب های مدیریتی کدام است و چرا باید آنها را خواند؟

مکتب خونه: کتاب یکی از قدیمی‌ترین و بهترین راه‌های انتقال دانش است. با مطالعه یک کتاب شما می‌توانید به تجربیات باارزش یک اندیشمند دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را پله پیشرفت خود قرار دهید. هر زمینه‌ای از علم کتاب‌های مخصوص خود را دارد که مطالعه آن‌ها به علاقه‌مندان توصیه می‌شود.
در این مطلب قصد داریم با بررسی بهترین کتاب‌های رشته مدیریت ، به شما پیشنهاداتی جذاب و کاربردی را در این زمینه ارائه دهیم. اگر به مدیریت و زیرشاخه‌های آن علاقه دارید، با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

معرفی 5 فروشگاه اینترنتی از روغن صنعتی تا کالای خواب

 

آیا کتاب منبع قابل اتکایی برای مطالعه مدیریت است؟

پاسخ این سوال کمی پیچیده است. دنیای امروز با تغییرات تکنولوژی‌های ارتباطی به جایی رسیده است که در آن نمی‌توان به منابع ایستایی مثل کتاب، به راحتی گذشته اعتماد کرد. چرا که دانش با سرعت زیادی در حال پیشرفت بوده و هر لحظه کشفیات جدیدی به آن اضافه می‌شود.
اما آیا می‌توان کتاب‌ها را کامل کنار گذاشت؟ قطعا نه! یک کتاب حاصل تجربیات ارزشمند انسانی بزرگ و اندیشمند است که دریچه جدیدی از دانایی را به روی مخاطبان خود باز می‌کند.
بهترین رویکرد یادگیری در جهان امروز، استفاده از ترکیب کتاب‌های مرجع و مقالات ژورنال‌های علمی است. با این روش دیگر از هیچ کشف جدیدی عقب نخواهید ماند. در بخش بعدی بهترین کتاب‌های مدیریت را با بیان خلاصه آن معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین کتاب‌های مدیریت

بهترین کتاب‌های مدیریت

در این بخش قصد داریم ده کتاب از برترین و پرفروش‌ترین کتاب های مدیریت را به شما معرفی کنیم. مطالعه این کتاب‌ها دید شما نسبت به مفهوم مدیریت را بازتر کرده و در راه‌اندازی و مدیریت یک کسب و کار به شما کمک خواهد کرد.

  • تفکر سریع و کند (Thinking Fast And Slow)

آگاهی از خطاهای شناختی و مشکلاتی که ممکن است در تفکر به‌وجود بیاید، برای یک مدیر بسیار مهم است. مدیر باید ابتدا به نقص‌های خود آگاه شود تا در ادامه بتواند به جای سرزنش نقص‌های دیگران، برای رفع آن‌ها کمکی کند. در کتاب تفکر سریع و تند (که یکی از مشهورترین کتاب‌ها در این زمینه است) دانیل کانمن بینش شناختی جدیدی را به مدیران و علاقه‌مندان به مدیریت می‌دهد.

  • استارتاپ لاغر (The Lean Startup)

استارتاپ لاغر یکی دیگر از بهترین کتاب‌های مدیریت است. «مدیریت کارآفرینی» یکی از زیرشاخه‌های مدیریت است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری به آن می‌شود. اریک ریس نویسنده این کتاب به بررسی الزامات موفقیت در اجرای ایده‌های استارتاپی با یک سازمان لاغر و چابک می‌پردازد. الزاماتی مثل استفاده بهینه از توانایی‌ها، تولید به‌هنگام و سرعت بالا در توسعه و تولید محصول.
کارآفرینان امروز برای موفقیت باید وارد دریایی از عدم اطمینان شده و از غرق شدن در آن جلوگیری کنند. این کتاب با بررسی دلایل مختلف و ریشه‌ای عدم اطمینان، به شما کمک می‌کند دید بازتری برای شروع استارتاپ داشته باشید. این کتاب به شما نمی‌گوید ریسک‌ها رو دور بزنید یا از آن‌ها اجتناب کنید. بلکه معتقد است باید با ترس و عدم اطمینان روبرو شد و اشتباهات را ارزشمندترین منبع یادگیری دانست.

 

  • ساخت مدل کسب و کار (Business Model Generation)

مدل کسب و کار ۹ بخشی اوستراوالدر، یکی از بهترین ابزارهای مدیریت بوده و این کتاب یکی از مهم‌ترین کتاب های رشته مدیریت به حساب می‌آید. این مدل خیلی خوب می‌تواند ابعاد مختلف یک سازمان را در یک صفحه به نمایش درآورد و آن را قابل ارائه (برای سرمایه‌گذاران) کند.
این مدل همچنین به صاحبان ایده‌ها اجازه می‌دهد ایده خود را بهتر بشناسند. در این کتاب شما قدم به قدم با فرآیند تدوین مدل کسب و کار آشنا شده و ابعاد ایده خود را بهتر می‌شناسید.

  • کتاب چرخه عمر سازمان

یکی از قدیمی‌ترین کتاب های رشته مدیریت که ارجاع و استفاده از آن نیز بسیار زیاد است. در این کتاب برای عمر سازمان دوره‌های مختلفی مثل «تولد، رشد، بلوغ و افول» در نظر گرفته شده و استراتژی‌های متناسب با هر مرحله بیان می‌شوند.
کتاب چرخه عمر سازمان نوشته ایساک ادیزس را انتشارات دانشگاه امیرکبیر با ترجمه کاوه محمد سیروس به چاپ رسانده است. در این کتاب علاوه بر استراتژی‌های متناسب با هر مرحله از عمر سازمان، شیوه تصمیم‌گیری استراتژیک و اجرای آن و همچنین ایجاد تغییر در سازمان توضیح داده می‌شود.

تفکر سیستمی در مدیریت چیست و چه کاربردی دارد؟

 

  • کتاب مدیریت رفتار سازمانی

کتاب مدیریت رفتار سازمانی نوشته استیون رابینز را می‌توان به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب های رشته مدیریت در دنیا معرفی کرد. تعداد قابل توجهی از واحدهای دانشگاهی با مرجعیت این کتاب تدریس شده و مقالات زیادی هم بر اساس آن نوشته شده‌اند. رابینز در این کتاب با ترکیب علوم مختلفی مثل روانشناسی و جامعه‌شناسی، سعی در ارائه راه حل‌هایی برای اثرگذاری روی انگیزه افراد دارد.

  • کتاب ۵ دشمن کار تیمی (Five Dysfunctions of a Team)

پاتریک لنچیونی در سال ۲۰۰۲ این کتاب را منتشر کرد. کتاب «پنج دشمن کار تیمی» با بررسی داستان چالش‌های ارتباطی شرکت Decision Tech در نهایت بی‌اعتمادی، ترس از درگیر شدن، بی‌مسئولیتی، پاسخگو نبودن و توجه نداشتن به نتیجه را به‌عنوان پنج دشمن کار تیمی مطرح می‌کند.

  • کتاب در جستجوی برتری (In Search of Excellence)

تام پیترز و رابرت واترمن این کتاب را در دهه ۸۰ میلادی به چاپ رساندند. کتاب در جستجوی برتری خیلی سریع به یکی از پرفروش‌ترین کتاب های مدیریت تبدیل شد و مورد استناد افراد بسیاری قرار گرفت. در این کتاب شرکت‌های موفق از جهت استراتژی، ساختار، سیستم‌ها، سبک‌ها، ارزش‌های مشترک، نیروی انسانی و مهارت‌های موجود بررسی می‌شوند.

  • کتاب گشت و گذاری در استراتژی (Strategy Safari)

هنری مینتزبرگ یکی از مهم‌ترین دانشمندان حوزه مدیریت است. او در این کتاب به تشریح مفهوم استراتژی و ارتباط مدیران با آن می‌پردازد. مینتزبرگ در این کتاب با ارائه استعاره‌های مختلف (مثل اتاق تاریک و فیل) سعی در بهتر فهماندن مفهوم استراتژی به مخاطب خود دارد.

  • کتاب رقص تغییر

پیتر سنگه یکی دیگر از بزرگان رشته مدیریت است که با همراهی همکاران خود در این کتاب، سعی در تشریح تفکر سیستمی و مفهوم تغییر دارد. او باور غلط و قدیمی «تغییر از بالا به پایین» را در این کتاب رد کرده و بیشترین تغییر سازمان را از پایین به بالا می‌داند. او با بررسی مراحل تغییر و ارائه یک الگوی مناسب، مشکلات مربوط به تغییر سازمانی را حل می‌کند.

  • کتاب همکاری

دانیل گلمن در این کتاب قصد دارد بهترین الگوهای همکاری سازمانی را ارائه کند. چرا که هیچ ایده‌ای بدون همکاری به ثمر نخواهد نشست. در این کتاب جزئیات و ریزه‌کاری‌های همکاری با دیگران و اثری که اعمال ما روی کل تیم می‌گذارد مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای مثال لحن صحبت و استفاده از کلمات هر فرد روی رفتار کل تیم اثر خواهد گذاشت.

  • کتاب انتخاب عالی

انتخاب عالی اثر جیم کالینز یکی از قدیمی‌ترین و ماندگارترین کتاب های مدیریت است. رازهایی که در این کتاب برای موفقیت سازمانی بیان می‌شوند. با گذشت زمان هنوز هم اعتبار خود را حفظ کرده است.

مفهوم آنتروپی در مدیریت

 

کلام آخر :

دوست بودن با کتاب‌ها برای هر کسی در هر رشته‌ای مفید است و رشته مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست. مطالعه کتاب‌هایی که بزرگان مدیریت نوشته‌اند به شما کمک می‌کند دید بازتری داشته باشید و تجربیات آن‌ها را به تجربیات خود تبدیل کنید.
در این مقاله سعی کردیم با بررسی بهترین کتاب‌های مدیریت ، به علاقه‌مندان و تازه‌واردان این رشته، منابعی برای مطالعه معرفی کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود. نظرات خود را از بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

معرفی روغن پارس و روغن پارس بابک 68

شاید شرکت نفت پارس را بشناسید و بدانید اما ندانید که این شرکت دقیقا چه محصولاتی را تولید می کند. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که این شرکت دقیقا چه محصولاتی تولید می کند و همچنین یکی از محصولات این شرکت را برای شما شرح می دهیم ک توضیح می دهیم که این محصول از چه خصوصیاتی و همینطور ویژگی هایی برخوردار است. بنابراین خوشحال می شویم که تا انتها این مقاله همراه ما باشید و همینطور اگر نکته ای در مورد با این مطلب به ذهنتان می رسد باما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید یکی از نمونه های گفته شده را در این صفحه ببینید.

روغن هیدرولیک پارس بابک

یکی از برترین دسته بندی هایی که این شرکت تا به حال تولید و عرضه کرده است، روغن هیدرولیک پارس بابک می باشد. در نظر داشت داشته باشید که شرکت نفت پارس روغن های بسیار زیادی تولید و عرضه کرده است اما یکی از برترین روغن هایی که در این سال ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، روغن پارس بابک می باشد.

روغن هیدرولیک پارس بابک در لیست روغن های برتر صنعتی قرار دارد و همینطور جزو دسته روغن هیدرولیک پارس می باشد. این روغن صنعتی در بسیاری از سیستم های هیدرولیکی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در بسیاری از کمپرسور ها هم از روغن پارس بابک استفاده می کنند. قیمت روغن هیدرولیک پارس بابک در بسیاری از موقع قیمت مناسب تری نسبت به بسیاری از برند های خارجی و همینطور ایرانی خود دارد. روغن هیدرولیک پارس بابک از کیفیت خوبی برخوردار است چرا که شرکت نفت پارس در سال های متعدد نشان داده که محصولات تولید شده از این شرکت کیفیت خوبی را دارد.

در نظر داشته باشید که این دسته بندی از روغن های صنعتی مربوط به روغن های هیدرولیکی می باشد و همینطور جزو پر فروش ترین روغن های دستگاه های هیدرولیکی نیز شناخته می شود. در نظر داشته باشید که این روغن از قیمت بسیار خوبی برخوردار است و می توان برای انواعی از دستگاه های صنعتی نیز استفاده کرد.

روغن پارس بابک 68

یکی از برترین روغن هایی که اتفاقا فروش بسیار بالایی هم دارد، روغن پارس بابک 68 در بین روغن های تولید شده توسط شرکت نفت پارس می باشد. این روغن از ویژگی های بسیار زیادی برخوردار است و می توان آن را برای انواعی از دستگاه های صنعتی نیز استفاده کرد.

این روغن را می توان برای بسیاری از دستگاه های هیدرولیکی نیز استفاده کرد. در بسیاری از دستگاه هایی که از چرخ دنده نیز استفاده می کنند نیز می توان استفاده کرد و همچنین برای بسیاری از جعبه دنده ها نیز استفاده می شود. به صورت کلی این روغن در چند دسته بندی کلی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به صورت لیست وار برای شما توضیح و معرفی کرده ایم.

  1. سیستم های هیدرولیکی گردشی
  2. جعبه دنده ها
  3. انواع کمپرسور
  4. مورد استفاده در انواع از یاتاقان ها
  5. مورد استفاده در انواعی از دستگاه های نساجی

روغن پارس بابک 68 ویژگی های زیادی دارد و می توان از آن برای انواعی از دستگاه ها با این نوع از قابلیت استفاده کرد. در ادامه به برخی از ویژگی های این روغن نیز پرداخته ایم:

  1. مقاومت بسیار خوب در برابر حرارت
  2. پایداری و مقاومت بسیار خوب در برابرا اکسیداسیون
  3. محافظت در برابر خوردگی و همینطور ضد زنگ زدگی
  4. جداسازی بسیارخوب از هوا
  5. جلوگیری از تشکیل کف

معادل این روغن

روغن های هیدرولیکی معادل های زیادی دارند اما یکی از برترین معادل های این روغن روغن هیدرولیک بهران می باشد. این روغن هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که توسط شرکت نفت بهران تولید و عرضه شده است.

روغن هیدرولیک بهران جزو مهم ترین روغن هیدرولیک صنعتی در این بازار محسو می شود. این دسته از روغن جزو محبوب ترین و در عین حال پر فروش ترین روغن های موجود در بازار می باد که چرا که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. سایت تراور به صورت کلی تمامی محصولات برند بهران را به صورت اصل و اورجینال به می فروشد اما مشتریان می توانند روغن هیدرولیک بهران را در انبار اصلی شرکت بهران بارگیری کنند تا از اصل بودن کالا مطمعن شوند.

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه؟

یکتانت: با افزایش دسترسی افراد به اینترنت و روند رو به رشد آن، بازاریابی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بازاریابی همیشه برای برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب بوده است. امروز، این بدان معناست که شما باید افراد را در جایی که در حال گذراندن وقت خود هستند هدف بگیرید؛ یعنی در اینترنت. بنابراین بازاریابی آفلاین دیگر به اندازه گذشته موثر واقع نمی‌شود و شما باید با رویکردی نو به سمت بازاریابی دیجیتالی بشتابید.

مطالب مرتبط:

معرفی 5 فروشگاه اینترنتی از روغن صنعتی تا کالای خواب

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نیل پتل (Neil Patel) که به گفته مجله فوربز جزء 10 دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به این سوال این­گونه پاسخ می­‌دهد:

«دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود».

طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط می‌­شود به بیش از 100 سال پیش. رادیو سال ۱۸۹۶ اختراع شده است. 10 سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات به یک اجرای اُپرا مربوط بود که بعد از پخش فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و همان روز دیجیتال مارکتینگ متولد شد. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در ورزش 3 را دارید، از تعرفه و شرایط آن آگاهی یابید!)

 

دیجیتال مارکتینگ چیست

 

تفاوت بازاریابی دیجیتال (آنلاین) و بازاریابی سنتی (آفلاین)

بازاریابی سنتی به تبلیغاتی شامل آگهی‌ها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات روزنامه‌ها و غیره می‌پردازد. در این روش هزینه‌های تبلیغاتی بسیار گران و گزاف هستند و چون نمی‌توان جامعه خاصی را هدف قرار داد، گاهی این هزینه‌ها هدر می‌روند. اندازه‌گیری نتایجی که از این نوع بازاریابی عایدتان می‌شود بسیار سخت و دشوار است. همچنین این روش برای برندسازی به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف، چندان مناسب نیست.

در مقابل بازاریابی دیجیتال روشی مدرن است که در آن محصولات و خدمات‌تان را با روش‌هایی مثل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، سئو، PPC یا تبلیغات کلیکی، تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM) و… تبلیغ می‌کنید. در این نوع بازاریابی هزینه‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند و به دلیل امکان هدف‌گیری مشخص مشتری، برندسازی بسیار کارآمد و سریع است. همچنین اندازه‌گیری بازاریابی دیجیتال با کمک ابزارهای تحلیلی آسان است.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کدام استراتژی برای کسب‌و‌کارتان مناسب‌تر است؟ در پاسخ باید بگوییم که باید هدف شما به طور واضح از فرآیند بازاریابی‌تان مشخص باشد. 

اگر می‌خواهید به گروه خاصی از افراد در هر کجا که هستند، دسترسی پیدا کنید و درعین‌حال هزینه‌ها را پایین نگه‌دارید، بازاریابی دیجیتال بهترین گزینه خواهد بود. انجام این کار همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بلافاصله اطلاعات ارزشمندی را در مورد مخاطبان خود جمع‌آوری کنید تا بتوانید کمپین‌های بازاریابی موثر‌تری ایجاد کنید.

بااین‌حال، هنوز هم جایی برای بازاریابی سنتی وجود دارد. اگر می‌خواهید به مخاطبان مسن‌تر یا مخاطبان محلی دسترسی پیدا کنید، روش‌های بازاریابی سنتی ممکن است سازنده‌تر و بهتر از روش‌های بازاریابی دیجیتال باشند. اگرچه ممکن است این روش‌ها «قدیمی» به نظر برسند؛ اما دلیل اینکه هنوز هم این نوع تبلیغات را در اطراف خود می‌بینید این است که برای بعضی از کسب‌و‌کارها خوب جواب می‌دهند و کارآمد عمل می‌کنند.

وقتی در نظر می‌گیرید که کدام استراتژی بازاریابی برای کسب‌وکار شما بهترین است، مخاطبان خود را در نظر بگیرید که چه علایقی را دنبال می‌کنند و اطلاعات خود را از کجا می‌گیرند و از آن برای تصمیم‌گیری استفاده کنید. هنگام تصمیم‌گیری بین بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ، لزوماً درست نیست که یکی از آن‌ها بهتر از دیگری باشد؛ زیرا اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. شما باید به ‌طور کامل کسب‌و‌کار و مخاطبان خود را بشناسید تا استراتژی‌ای را انتخاب کنید که برای شما بهتر است.

تفاوت تبلیغات دیجیتال و سنتی

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ می‌­تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین. در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می‌­شود، شما با استفاده از اینترنت، اپلیکیشن‌ها، موتورهای جستجو و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده به سرعت بیشتر و دقیق‌­تر با مشتریان ارتباط برقرار می‌­کنید و هرکدام از کمپین‌­های شما اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد. حتی در این نوع، شما می­‌توانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی می­‌کنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفق­‌تر بوده تا دیگری را متوقف کنید که این امر باعث می­‌شود هزینه‌­ها و بازدهی شما به شدت بهبود یابد.

 

انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ

انواع مختلفی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. این کانال‌ها پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدفی که متناسب با برند، محصول یا خدمات‌تان هستند، استفاده کنید و به اهداف بازاریابی خود نزدیک شوید.

به خاطر داشته باشید که هیچ نوع ذاتاً بهتر از دیگری نیست؛ بسته به شرایط و نیازهایتان باید بدانید که از کدام کانال بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و سپس بهترین شیوه‌ها را برای رسیدن به یک هدف خاص اجرا کنید. بیشتر اهداف شما احتمالاً مربوط به ایجاد سرنخ، افزایش آگاهی از برند، بهبود نرخ تبدیل و در نهایت، فروش بیشتر خواهد بود. به‌علاوه شما می‌توانید ترکیبی از استراتژی‌ها را برای اهداف مختلف در نظر بگیرید و با هم ترکیب کنید.

در ادامه به هرکدام از این شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم و خواهید دید که کدام‌یک بیشترین پتانسیل را برای رفع نیازهای کسب‌وکار و مخاطبان شما دارد.

  • بازاریابی محتوا
  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • جستجوی پولی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • محتوای حمایت شده 
  • روابط عمومی آنلاین 
  • بازاریابی درونگرا
  • افیلیت مارکتینگ
  • بازاریابی موبایلی

انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ

۱. بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا یکی از بهترین انواع شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است. معمولاً کسب‌وکارها با تبلیغ محصولات، خدمات یا برند خود را به بازار عرضه می‌کنند. با بازاریابی محتوا، تمرکز خود را به ارتقای ارزش خود از طریق محتوای مرتبط و مفید معطوف می‌کنید. بازاریابی محتوا منجر به نتایج، افزایش اعتماد و ایجاد آگاهی از برند می‌شود. با انتشار محتوای باکیفیت، خود را به‌عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی می‌کنید. محتوای عالی همچنین به‌احتمال‌زیاد به اشتراک گذاشته می‌شود و به آن ارجاع داده می‌شود و شهرت شما را هم در بین مشتریان و هم در میان متخصصان صنعت افزایش می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر بازاریابی محتوا همه‌چیز در مورد ایجاد محتوایی است که مخاطبان شما می‌خواهند ببینند، با هدف تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آن‌ها؛ بنابراین محتوای خوب باید پایه و اساس استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما باشد.

بازاریابی محتوا انواع مختلفی از محتوا را در برمی‌گیرد. وبلاگ‌ها، ویدیوها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی، بروشورها، اینفوگرافیک‌ها، مطالعات موردی و غیره همگی نمونه‌هایی از انواع محتوای محبوب در وب هستند.

تعداد و انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است. در این محتوا سعی کردیم بسیاری از آن‌ها را معرفی کنیم. امیدواریم آشنایی با آن‌ها به شما کمک کند تا با تصمیم‌گیری‌ و انتخاب مناسب، کمپین‌های بهتر و موثرتری اجرا کنید.

 

۲. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

بیش از 90 درصد از تجربیات آنلاین افراد با یک جستجوی آنلاین ساده از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل آغاز می‌شود و از آن برای تحقیق، خرید و سرگرمی استفاده می‌کنند.

زمانی که افراد به دنبال محصولات یا خدمات می‌گردند، تمایل دارند با هرکسی که رتبه بالاتری دارد پیش بروند. با سئو می‌توانید در صفحه نتایج موتور جستجو (مانند گوگل) برای مرتبط‌ترین کلمات کلیدی خود رتبه‌بندی کنید و در این راه به تعداد زیادی از خریداران یا مصرف‌کنندگان بالقوه دسترسی یابید. وب‌سایت خود را با بهینه‌سازی درون صفحه (One-Page Seo) و خارج از صفحه (Off-Page Seo) بهینه کنید.

سئو داخلی شامل انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ارائه توضیحات متا برای محتوای شما است؛ درحالی‌که سئو خارج از صفحه شامل تکنیک‌های لینک سازی خارجی و ایجاد بک لینک، بهینه‌سازی فنی وب‌سایت و موارد دیگر است. سئوی داخلی و خارجی با هم سیگنال‌هایی را ایجاد می‌کند که گوگل می‌تواند از آن‌ها برای رتبه‌بندی سایت شما استفاده کند. حتی یک زیرمجموعه خاص به نام سئوی محلی وجود دارد که بر بازاریابی مشاغل کوچک برای جوامع محلی آن‌ها تمرکز دارد. سئو به بازاریابان کمک می‌کند تا با بهینه‌سازی محتوای آنلاین، ترافیک وب‌سایت باکیفیت بالا و پتانسیل تبدیل بالایی داشته باشند.

بزرگ‌ترین ایرادی که می‌توان به سئو گرفت این است که نتایج آن در درازمدت به بار می‌نشیند؛ این امر شاید برای برخی از صاحبان کسب‌وکار اندکی وقت‌گیر باشد؛ به‌خصوص الگوریتم‌هایی که موتور جستجویی مانند گوگل برای رتبه‌بندی محتوا استفاده می‌کند، همیشه به‌روز می‌شوند. بااین‌حال با سئو ماندگاری بیشتری برای دیده شدن در نتایج اولیه خواهید داشت.

ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما در بهینه‌سازی موتور جستجو کمک می‌کند. در زیر برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

SEMrush

SEMrush یکی از ابزارهایی است که شما را در کسب رتبه‌ی بهتر در نتایج جستجوی گوگل یاری می‌کند. کاربرد کلیدی آن، ردیابی رقبای شما است. با استفاده از ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید بک‌لینک‌های رقبای‌تان را پیدا کنید و به سمت خود جذب کنید. نوسانات و تغییراتی که رقبای‌تان در کیوردهای مختلف در نتایج گوگل داشته‌اند، را مشاهده کنید و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید. 

ابزارهای دیگری از جمله MOZ، الکسا و… نیز وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کانال‌های مختلف ورودی و خروجی مخاطبان‌تان را بررسی کنید و به مشاهده رتبه‌ی سایت خود و سایت‌های رقیب در ایران و خارج از کشور بپردازید؛ با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کمپین‌های مختلف اجرا شده را بررسی و تحلیل کنید.

 

۳. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

بازاریابی موتورهای جستجو (یا SEM) اغلب با SEO اشتباه گرفته می‌شود زیرا هر دو نام‌های بسیار مشابهی دارند. هر دو همچنین با موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ سروکار دارند.

سئو به بازاریابان کمک می‌کند تا به‌طور ارگانیک برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه‌بندی کنند، درحالی‌که SEM افزایش ترافیک وب‌سایت از طریق تبلیغات پولی در موتورهای جستجو است؛ به این صورت که به ازای هر کلیکی که دریافت می‌کنید باید هزینه‌ای پرداخت کنید. دو سرویس متداول SEM عبارت‌اند از Bing Ads و Google AdWords.

SEM به بازاریابان کمک می‌کند تا تبلیغات پولی را در صفحه نتایج موتور جستجو قرار دهند. این تبلیغات پولی تقریباً شبیه به نتایج جستجوی ارگانیک در Google با شناسه AD در کنار خود هستند. آن‌ها در بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. با این تبلیغات SEM می‌توانید کلمات کلیدی خاص (حتی کلمات کلیدی رقبا) و جمعیت یا منطقه‌ای مشخص را هدف‌گیری کنید و آگاهی از برند و نرخ تبدیل خود را به همراه ROI صد درصدی افزایش دهید. با اینکه SEM سریع‌تر و راحت‌تر از سئو شما را به اهدافتان می‌رساند ولی جایگزینی برای آن نیست و همیشه باید از هر دو برای تحقق اهداف مارکتینگی خود بهره ببرید تا در حد امکان ترافیک جستجو را به وب‌سایت خود هدایت کنید.

 

۴. ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

ایمیل همچنین توانایی پشتیبانی از سایر اهداف بازاریابی را دارد؛ بنابراین جای تعجب نیست که 73٪ از بازاریابان B2B می‌گویند که ایمیل ابزار اصلی آن‌ها برای ایجاد سرنخ و درآمد است.

فراتر از تولید سرنخ و درآمد، ایمیل به‌قدری گسترده شده است که در سال 2020 به 3.9 میلیارد کاربر رسید و انتظار می‌رود این رقم در سال 2023 به 4.3 میلیارد کاربر افزایش یابد؛ بیش از نیمی از جمعیت جهان! تقریباً هر 1 دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج می‌شود، می‌توانید انتظار بازگشت سرمایه 42 دلاری را داشته باشید. مجموعه‌ای از ایمیل‌های ارسال‌شده به مشتریان برای ایجاد رابطه و ایجاد اعتماد با آن‌ها مفید است و در بسیاری از مواقع به خرید می‌انجامد.

برای استفاده بهتر از این کانال بازاریابی، لیستی از اتفاقات و روزهای مهم پیش رو بسازید و به مخاطبین خود پیشنهادهای شگفت‌انگیز بدهید.

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود را شخصی‌سازی کنید. هر زمان که شخصی اقدام خاصی انجام داد، مانند بازدید از صفحات محصول شما یا ثبت‌نام برای یک دوره آزمایشی رایگان، بر اساس مکانی که در چرخه خرید قرار دارند، ایمیل‌های حاوی پیام مناسب را برای او ارسال کنید.

ایمیل را برای بازخورد و پشتیبانی مشتری رزرو کنید. خدمات خوب به مشتریان همیشه راه خوبی برای افزایش فروش است؛ بنابراین از نظرسنجی گرفته تا بررسی و حل مشکل، استفاده از ایمیل‌ها بسیار کاربردی هستند.

در ادامه به بررسی دو مورد اصلی که در ایران بیشترین استفاده را دارد، می‌پردازیم:

Mailchimp

یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جهان است که در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ایمیل توسط کاربرانش ارسال شده است. با استفاده از Mailchimp شما می‌توانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت رایگان ارسال کنید. همچنین این ابزار با قابلیت تقسیم‌بندی مخاطبان، اتوماسیون قوی، آمار و گزارش‌هایی که از دیده شدن و کلیک بر روی ایمیل موردنظر می‌دهد، به شما کمک می کند کمپین خود را تحلیل کنید و محتوای بهینه و جذاب‌تری برای ایمیل خود خلق کنید.

می‌توانید از سرویس‌های ایرانی خوبی همانند میل‌چی، میل‌تاز، نامه‌رسان چابک و… و همچنین از ابزارهای قدرتمند خارجی دیگری همانند Mailerlite، Emma، Marketo، GetReponse و… برای اجرای کمپین‌های خود استفاده کنید.

 

۵. تبلیغات کلیکی (Pay Per Click)

پرداخت به ازای کلیک یا PPC یک مدل تبلیغاتی خاص است که در آن شما فقط به ازای تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغ خود دریافت می‌کنید هزینه می‌پردازید. در نتیجه هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، متناسب است. با توجه به این امر، هر چه کلیک بیشتری صورت گیرد، هزینه افزایش پیدا می‌کند.  در تبلیغات کلیکی، با توجه به قیمت کلیکی که تعیین ‌می‌کنید و متناسب با بودجه‌ای که برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرید، کلیک دریافت می‌کنید و هزینه می‌پردازید.

PPC زمانی که برای تبلیغات در SERP اعمال می‌شود، زیر چتر بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) قرار می‌گیرد؛ اما می‌تواند به بازاریابی وابسته (که در ادامه توضیح می‌دهیم) و تبلیغات در سایت‌های پربازدید دیگر نیز گسترش یابد.

ازآنجایی‌که برای تبلیغات کلیکی معمولاً هزینه اولیه کمی نیاز است، این امر آن را برای مشاغل کوچکی که بودجه محدودی دارند، بسیار مناسب می‌کند.

انواع تبلیغات کلیکی که یکتانت ارائه می‌دهد به شکل زیر است:

  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات بنری همسان
  • تبلیغات ریتارگتینگ محصول

معرفی 5 فروشگاه اینترنتی از روغن صنعتی تا کالای خواب

نوشته شده در خبرسازان: احتمالا بسیاری از فروشگاه های آنلاینی که در ایران فعالیت می کنند آشنا باشید اما ما قصد داریم که در این مقاله شما را با انواعی از فروشگاه هایی که به تازگی فعالی خود را شروع کردند و یا اگر فعالیتی در چند سال اخیر داشته اند خیلی مشخص نبوده را به شما معرفی کنیم.

  1. دیجیکالا ( digikala.com ):

تقریبا تمام ایرانی هایی کم و بیش با اینترنت سروکار دارند، دیجیکالا را می شناسند. دیجیکالا یکی از برترین فروشگاه و همینطور بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور می باشد. این شرکت فعالیت خود را در سال 1385 آغاز کرد و در حال حاضر بیش از 10000 نفر نیروی کار در این شرکت مشغول به کار هستند. میزان فروش این شرکت در مقایسه با بسیاری از فروشگاه های دیگر بسیار زیاد و قابل توجه است.

 

  1. تراور ( taravar.com ):

فروشگاه ترارو را مدتی است می شناسیم و خیلی چیز زیادی از این مجموعه و نحوه کارکرد آن نمی داینم، اما نکته قابل توجه که باید به آن توجه داشت، رضایت کاربران از فروشگاه تراور در شبکه های اجتماعی است. مدتی پیش بود که در توییتر و همینطور اینستاگرام پست های رضایت از کاربرانی که از فروشگاه تراور خرید کرده بودند را دیده ایم.

فروشگاه تراور در زمینه محصولات صنعتی فعالیت دارد اما در حال حاضر ظاهرا بیشتر به فروش روغن صنعتی پرداخته است. طبق گفته های این سایت، فروشگاه تراور سعی کرده است که تمامی برند های تولید کننده محصولات صنعتی و همینطور وارد کننده محصولات صنعتی را پوشش دهد. همچنین محصولات شرکت نفت بهران، شرکت نفت پارس، شرکت ایرانول و همینطور شرکت نفت سپاهان نیز در این سایت فروخته می شود.

 اطلاعات زیادی در مورد با این فروشگاه در اینترنت یافت نمی شود اما همینطور هم که گفته شد، رضایت کاربران در شبکه های اجتماعی از این فروشگاه قابل توجه است. مواردی که کاربران در خصوص با رضایت از این فروشگاه نوشته اند این است که:

  1. سرعت بالادر خصوص با ارسال محصولات
  2. فروش محصولات اصل
  3. خدمات پس از فروش بسیار مناسب
  4. قیمت منصفانه و بسیار خوب

یکی از نکاتی که در اکثر پست های شبکه های اجتماعی که در مورد با رضایت از فروشگاه تراور منتشر شده بود و اتفاقا بسیار هم قابل توجه است، خدمات پس از فروش این شرکت می باشد. بسیار از کاربران به خدمات پس از فروش این شرکت اشاره کرده بودند و به نظر میاد که این مجموعه برنامه ریزی خوبی برای نگه داری مشتریان داشته باشد.

  1. کالاتیک ( kalatik.com ):

یکی از فروشگاه های بد نسبت قدیمی در حوزه محصولات صوتی و تصویری و همینطور به صورت کلی محصولات دیجیتال، سایت کالاتیک می باشد. این سایت فعالیت خود را در سال 1396 شروع کرده است و یکی از درحال حاضر طبق محتوایی که از این شرکت در سطح اینترنت است، یکی از فروشگاه های خوب در زمینه محصولات دیجیتال می باشد.

گفته می شود این شرکت در ابتدا فقط در حوزه فروش موبایل فعالیت داشته اما در حال حاضر بعد از گذشت چند سال دیگر محصولات دیجیتال مثل محصولات صوتی تصویری را نیز به فروش می رساند. یکی از مزایای این شرکت به نسبت دییگر شرکت ها، تنوع کالایی برند ها است. موارد که از مزایای این شرکت محسوب می شود عبارتند از»

  1. قیمت مناسب محصولات نسبت به بازار
  2. ضمات بازگشت وجه محصولات به مدت 10 روز
  3. فروش ویژه همراه با تخفیفات روزانه

معایب کالاتیک:

  1. رابط کاربری نا مناسب
  2. عدم امکان پرداخت درب منزل
  3. عدم امکان خرید اقساطی

 

  1. کالازم ( kalazem.com ):

کالازم یکی از فروشگاه های دهه 90 شمسی است. همینطور که می دانید، در دهه 90 شمسی بسیاری از فروشگاه های خوب متولد شدند. کالازم هم یکی از فروشگاه های با کیفیت می باشد. این مجموعه بسیاری از محصولات را پوشش می دهد اما در نظر داشته باشید که روغن صنعتی نیز در این سایت به فروش می رسد. این مجموعه همینطور محصولات زیادی را در حوزه رختخواب نیز به فروش می رساند.

در واقع این سایت یک فروشگاه اینترنتی به تمام معنا است چرا که بساری از محصولات از بسیاری از برند ها را نیز پوشش می دهد. طیف و گستردگی محصولات در این سایت زیاد است و تقریبا تمامی محصولات مربوط به بانوان را پوشش داده است. از زیروآلات تا روغن صنعتی در این سایت به فروش می رسد.

از مزایای این سایت می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارسال رایگان به سراسر کشور
  2. امکان بازگشت مبلغ محصولات در مدت 7 روز
  3. امکان پرداخت در محل درتمامی استان ها
  4. تضمین کالای اصل

اما این سایت نیز یک سری معایب دارد که در ادامه به آنها پرداخته شده:

  1. نداشتن اپلیکیشن جهت خرید محصولات
  2. عدم موجودی بسیاری از کالا های درج شده در است

 

  1. تاپ کوپن ( topcopon.ir ):

یکی از برترین فروشگاه های موجود در زمینه کوپن یا تخفیف محصولات، سایت تاپ کوپن می باشد. در واقع هدف اصلی این سایت ارائه تخفیفات هیجان انگیز می باشد. این سایت شبیه به سات های تخفیفی مثل سایت تخفیفان و دیگر سایت ها نیز می باشد اما در نظر داشته باشید که این سایت مثل سایت های معرفی شده از بازدید بسیار زیادی برخوردار نیست.

در حال حاضر بیش از 2000 نفر در روز از این سایت بازدید می کنند. شاید 2000 نفر عدد کمی باشد اما ارزش بالایی دارد چرا که تامیین کنندگان می توانند محصولات خود را در طی روز برای 2000 نفر به نمایش بگذارند و نسبت به هر یک از آنها جهت فروش اقدام کنند. شناخت سایت تاپ کوپن از این جهت مناسب است که به عنوان یک مارکت پلیس می توان از آن استفاده کرد و مشتریان بسیاری را به دست آورد.

در این مقاله سعی شد 5 فروشگاه که در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند معرفی شود. همینطور که مشاهده کردید تمامی فروشگاه های در یک حوزه فعالیت نمی کردند بلکه هر یک از آنها در زمینه های خاصی فعالیت می کردند. مثل فروشگاه تراور که در زمینه روغن صنعتی فعالیت می کرد و همینطور مثل سایت کالازم که در زمینه کالای خواب فعالیت میکرد.

اگر این مقاله برای شما جالب و خوب بود، خوشحال می شویم که این مقاله را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید و یا لینک این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.